Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaTürkiyem TürkiyLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 red alert 1

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
zegerek_01
Çalıskan Üye
Çalıskan Üye
zegerek_01


Cinsiyet : Erkek
Mesaj Sayısı : 927
Yaş : 28
Nerden : dünya
Lakap : önder
Rep Gücü : 0
Rep Puanı : 1
Kayıt tarihi : 12/11/08

Rep Sistemi
Başarı Puanı:
red alert 1 Img_left450/500red alert 1 Empty_bar_bleue  (450/500)
Güçlülük:
red alert 1 Img_left500/500red alert 1 Empty_bar_bleue  (500/500)
Seviye:
red alert 1 Img_left400/500red alert 1 Empty_bar_bleue  (400/500)

red alert 1 Empty
MesajKonu: red alert 1   red alert 1 Icon_minitimeC.tesi Kas. 22, 2008 8:47 am

Command & Conquer: Red Alert




Command & Conquer: Red AlertYapımcıYayımcıDağıtıcıTasarımcıOyun MotoruSon SürümÇıkış TarihiTürOynanış BiçimiSınıfPlatform2x CD-ROMSistem Gereksinimleri],]Giriş BirimiWebsitesi
red alert 1 250px-Ccra

Westwood Studios
Virgin Interactive
Virgin Interactive
Kasım 31, 1996
Tek oyunculu
Çok oyunculu
PC (MS-DOS & Windows 95), Sony PlayStation
Windows 95/98, 75 MHz Pentium İşlemci (120 MHz önerilen), 8 MB RAM (16 MB önerilen), 4x CD-ROM, 1 MB ekran kartı
Klavye, Fare



Command & Conquer: Red Alert, 1996 yılında Gerçek Zamanlı Strateji türünün yaratıcısı Westwood tarafından çıkarılan, strateji oyunları için bir kilometre taşıdır. Oyundaki olaylar Hitler'in sovyetler tarafından bulunan zaman makinesi sayesinde 1924'de safdışı bırakılması ile başlar. Müttefik Kuvvetler'in agresif bir tavır takınan Stalin liderliğindeki Sovyetlere karşı Avrupa'yı savunduğu oyun, öncelikle PC için çıkmış olsa bile, ardından PlayStation'a da uyarlanmıştır.
Red Alert I ve II, Guiness Rekorlar Kitabındaki 12 milyon ile en fazla satılan gerçek zamanlı strateji konumunu korumaktadır.
Red Alert, kırmızı alarm anlamına gelmektedir, bu da yüksek tehdit seviyesini belirtirken, Red, yani kırmızı, aynı zamanda SSCB'yi de simgelemektedir.

Konu başlıkları




//



Hikaye


Red Alert, alternatif bir dünyada başlar. Albert Einstein'ın henüz keşfettiği (gerçekten Einstein'ın keşfedip keşfetmediği oyun tarafından tam verilmese bile) zaman makinası olan "Chronosphere" ile New Mexico'da 1946'da Almanya'nın Landsberg adlı şehrinin 1924 yılındaki haline gidip başarısız olduğu isyanı yüzünden girdiği hapisten henüz çıkmış olan Hitler'i görür. Hitler'i saf dışı bırakarak 2. dünya savaşını engeller ve 1946'ya geri döner. Bu sayede Almanya ve Avrupanın diğer devletleri arasındaki barışçıl havanın yerini silah seslerine bırakması engellenir.
Joseph Stalin'in önderliğini yaptığı Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği her saniye daha da güçlenir. (Günümüz dünyasında bunun olmasını engelleyen Hitler'in politikasının Stalin'in önüne çıkması ve iki tarafın da gücünü dengelemesidir) Karşısında bir engel bulamayan Sovyetler Birliği Çin'in topraklarını ele geçirir, bununla da yetinmeyip Doğu Avrupaya saldırır. Bu sayede Stalin'in "Avrasyayı kapsayan Sovyetler Birliği" rüyası gerçekleşecektir. Avrupa devletleri Müttefikler adı altında birleşirler. Artık iki taraf vardır, Müttefikler ve Sovyetler.

Counterstrike & Aftermath (1997)


1997 yılında Red Alert için iki genişletme paketi çıktı, Command & Conquer: Red Alert: Counterstrike, ve Command & Conquer: Red Alert: The Aftermath. Genişletme paketleri Westwood Oyun Stüdyosu tarafından yapılmış olsa da Londra'dan bir oyun stüdyosu olan Intelligent Games'in de "çıraklığı" söz konusudur. Intelligent Games hem Aftermath, hem de Counterstrike için çok sayıda multiplayer haritası tasarladı. Ayrıca genişletme paketinde yeni üniteler, görevler ve tabi ki müzikler vardı. Counterstrike paketi birçok multiplayer haritası eklemiş olsa da, Single Player görevlerinde ruh eksikliği (modifiye edilmiş üniteler ile yeni ünite tadı verilmeye çalışıldı) söz konusuydu. Oyunda bir de Ant Missions adı verilen görev serisi vardır, bu seride oyuncu süper silahlara sahip dev kırmızı karıncalara karşı savaşır.
Aftermath ise, yeni üniteler ve haritalar (single ve multiplayer için) ekleyerek Counterstrike\'ın önüne geçmeyi başardı. Müttefiklere "Field Mechanic" ve Chrono Tank eklenirken, Sovyet cephesi de unutulmamıştı: Missle Sub, Shock Trooper, M.A.D. Tank ve Tesla Tank. İki tarafa da verilen Demolition Truck da Aftermath ile eklenen üniteler arasındadır. Bu ek paket aynı zamanda yüzlerce yeni haritayı da içermektedir.

Retaliation (1998)


Ağustos 28'de(1998) Westwood Red Alert ve tüm genişletme paketlerini kapsayan Red Alert Retalition adlı paketi PlayStation'a çıkardı. Ant Missions adı verilen görevleri de barındırıyordu bu paket.
Paketin içerdiği vidyolarda Müttefik Generali Carville, Red Alert 2'de de bulunmaktadır, fakat Sovyet Generali Topolov bu pakete özgü bir karakterdir.

Oynanış


Red Alert oyuncunun hem maden toplamak, üsler yapmak gibi ekonomik, hem de asker üretip oluşturulan orduyu kontrol etmek gibi askeri görevleri üstlendiği gerçek zamanlı strateji serisidir.
Red Alert kullanıcı arabirimi sayesinde oldukça övülen bir oyun oldu, zira zamanın oyunları Red Alert'a oranla teknik açıdan çok geriydiler.
Red Alert'da savaşlar hava, kara ve deniz olmak üzere üçe ayrılmıştı. İki taraf da (Müttefik ve Sovyetler) hava, kara ve denizde savaşabilecek üniteler üretebiliyordu. Ayrıca, ikinci oyunda olmayan bir özellik sunuyordu Red Alert oyuncusuna: Özgün üniteler. İki tarafın da kendine özgü üniteleri vardı ve bu üniteler kesinlikle birbirlerine benzemiyorlardı. Ayrıca, Command & Conquer'dakinin aksine, taraflar "güçlü ama yavaş ve pahalı" (GDI) ve "ucuz ve hızlı, fakat güçsüz"(NOD) olmak üzere ikiye ayrılmıyorlardı.

Denge


Oyundaki taraflar arası denge oyunun çıkış tarihine göre inanılmaz derecede baraşılıydı.
Sovyetler Tiberian Dawn'dan GDI'a benzer bir biçimde, elindeki ateş gücüne ve saf saldırıya güvenirken, Müttefikler de Brotherhood of NOD'a benzetiliyordu. Müttefikler ünitelerine verdikleri sabotaj görevleri ile düşmanlarına darbe vurmaya çalışıyordu. Taraf açısından bakılınca, dünyayı Brotherhood of NOD'ın yarattığı terörizmden kurtarmaya çalışan GDI ile Sovyetlerin zulmüne karşı çıkan müttefikler benzetilse de, bu kesinlikle gerçek dışı bir bilgi değildir, zira İkinci Dünya Savaşında Müttefikler M4 Sherman gibi güçsüz olmasına rağmen sayısı sayesinde üstünlüğünü sağlayan ünitelere sahipti. Fakat Müttefikler bugün M1 Abrams, Leopard 2 ve Challenger gibi ağır zırhlı tanklar üreterek tehdit içeren ülkelere üstünlüğünü sağlamaya çalışmaktadır.
İki tarafın da gerçekteki ve oyundaki haline bakıldığında, gerçeğin Red Alert'dakinin tersi söz konusudur. Rusya güçsüz fakat ucuz ve üretimi kolay silah sistemlerine güvenmektedir, fakat Müttefikler (NATO), askerlerini daha fazla önemseyerek daha güçlü ve az personel barındıran silah sistemleri kullanmaktadır. Ayrıca, gerçektekinin aksine, oyunda Sovyetler hava üniteleri açısından daha üstündür. Şu da not edilmelidir ki, gerçekte soğuk savaş ünitelerinin kalitesine(NATO) ve sayısına (Sovyetler) güvenen iki taraf arasında olmuştur.
Müttefiklerin İkinci Dünya Savaşındakine daha yakın çizilmeye çalışıldığı barizdir, zira Müttefik güçleri kara ünitelerinin kalitesine değil sayısına güvenir. Sovyetler ise İkinci Dünya Savaşı Almanyası gibi düşünülmüştür askeri açıdan, karşı tarafa göre daha iyi tankları, jetleri ilk kullannan olma, geniş menzilli roketler ve denizaltılar kullanma gibi özellikleriyle.
Red Alert "taş-kağıt-makas" dengesini kuran eski oyunların aksine, oyuncunun seçtiği tarafı en iyi biçimde kullanmasının ve tarafının güçlü ve zayıf yanlarını bilmesinin zafer getirdiği oyundur. Açık savaş ile kazanmak isteyen generaller sovyetleri seçerken, Müttefikler sunduğu hız ve gizlilik daha taktiksel bir seçim olur.



Solda :bu oyun online da oynanabilir ama orjineline allırsanız
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://muzikarsivi.all-forum.net/
zegerek_01
Çalıskan Üye
Çalıskan Üye
zegerek_01


Cinsiyet : Erkek
Mesaj Sayısı : 927
Yaş : 28
Nerden : dünya
Lakap : önder
Rep Gücü : 0
Rep Puanı : 1
Kayıt tarihi : 12/11/08

Rep Sistemi
Başarı Puanı:
red alert 1 Img_left450/500red alert 1 Empty_bar_bleue  (450/500)
Güçlülük:
red alert 1 Img_left500/500red alert 1 Empty_bar_bleue  (500/500)
Seviye:
red alert 1 Img_left400/500red alert 1 Empty_bar_bleue  (400/500)

red alert 1 Empty
MesajKonu: Geri: red alert 1   red alert 1 Icon_minitimeC.tesi Kas. 22, 2008 8:51 am

not:

Yapımcı Yayımcı Dağıtıcı Tasarımcı Oyun Motoru Son Sürüm Çıkış Tarihi Tür Oynanış Biçimi Sınıf Platform ]"]Ortam Türü Sistem Gereksinimleri ],]Giriş Birimi Websitesi


Westwood Studios
Virgin Interactive
Virgin Interactive
Kasım 31, 1996
Tek oyunculu
Çok oyunculu
PC (MS-DOS & Windows 95), Sony PlayStation
2x CD-ROM
Windows 95/98, 75 MHz Pentium İşlemci (120 MHz önerilen), 8 MB RAM (16 MB önerilen), 4x CD-ROM, 1 MB ekran kartı
Klavye, Fare


bu şekil yazıyodur westwood studios yazar yani olmamaıştır özür dilerim
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://muzikarsivi.all-forum.net/
 
red alert 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Red alert 2
» Red alert 3

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Online Oyunlar-
Buraya geçin: